Brzuch po porodzie – jak go stracić?

Nie jestem ekstremalną mamą po kilku porodach. Urodziłam jedno dziecko, które w tej chwili ma dokładnie cztery lata. Ale moją zmorą dalej jest po ciążowych brzuszek. Brzuch po porodzie wygląda inaczej niż przed ciążą – ćwiczenia przynoszą inne rezultaty i nawet dieta nie zawsze jest w stanie sprostać tej nierównej walce. Być może to wynika z mojego zaniedbania bo gdy nagle miałam o wiele więcej obowiązków niż wcześniej, nie potrafiłam wszystkiego ogarnąć. Zupełnie nie wystarczało mi czasu dla siebie, nie mówiąc już o ćwiczeniach. Ale brzuch po porodzie można stracić. I jestem tego żywym przykładem bo chociaż dalej nie wygląda idealnie, to jest naprawdę ogromna różnica. Więc jak zgubić brzuch po porodzie? Chętnie Wam podpowiem.

 

brzuch po porodzie

Jędrność.. o to walczyłam długo – i walczę nadal. No nic dziwnego, że ciało traci na jędrności, skoro musi funkcjonować w tak ekstremalnych warunkach. Kurczę. Przez 9 miesięcy skóra na brzuchu jest maksymalnie rozciągana. A po porodzie – no nie ma szans, żeby wróciła „na swoje miejsce” tak od razu. Taka walka o to, co było przed ciążą, może trwać nawet kilka miesięcy. Ale można to trochę przyspieszyć. W jaki sposób?

Brzuch po porodzie – ćwiczenia

Nawet jeżeli przejdziemy na dietę i waga będzie spadać, to nie odzyskamy jędrności skóry jeżeli nie będziemy ćwiczyć. Wiecie, co to jest siad równoważny? Albo nożyce? No wiecie na pewno. Wszelkie unoszenia nóg, przysiady, jakieś klasyczne brzuszki i każde ćwiczenie, które sprawia, że mięśnie naszego brzucha się napinają sprawdzą się idealnie. U mnie te brzuszki sprawdzały się najlepiej.  Nie koniecznie klasyczne, w ciągu dnia często napinałam mięśnie brzucha wykonując codziennie czynności – polecam. W dodatku warto też „chodzić na wciągniętym brzuszku”. To też potrafi zdziałać cuda, o ile robimy to w odpowiedni sposób.

A dieta?

No teoretycznie powinnyśmy obniżyć ilość kalorii w spożywanej diecie jeżeli chcemy zgubić brzuch po porodzie. Ale tak naprawdę, to wystarczy słuchać własnego organizmu. Mama – zwłaszcza ta, która karmi piersią – powinna jeść tyle, ile potrzebuje. To znaczy nie zrobi sobie krzywdy zjadając dodatkowe jabłko, bo akurat zaburczało jej w brzuchu. Kobieta karmiąca potrzebuje więcej kalorii niż wcześniej a to dlatego, że produkowanie mleka te kalorie dość znacznie redukuje. Nie warto zatem przechodzić na jakieś drastyczne diety. Wystarczy, że nie będziemy się przejadać a waga poleci w dół. No a jeśli dołączymy do tej diety odpowiednie ćwiczenia – naprawdę BARDZO polecam brzuszki – to brzuch po porodzie stanie się tylko wspomnieniem, o którym – mam nadzieję – uda się szybko zapomnieć.

A jak wyglądają Wasze brzuszki po porodzie? Szybko wróciłyście do formy sprzed ciąży, czy wciąż walczycie z jej efektami?

Skomentuj

