Nauka medytacji – czy warto?

Czasem mam ochotę się wyciszyć. Po jakimś stresującym dniu w pracy, albo dlatego, że Mały miał gorszy dzień i wciąż krzyczał i wisiał na mnie. Chciałabym wtedy uwolnić się od stresu. Ale nie znalazłam jeszcze na to idealnej metody – może nauka medytacji by mi w tym pomogła?

nauka medytacji

Lubię drążyć temat, kiedy mnie coś szczególnie zaciekawi. To też wczoraj poczytałam trochę o tym czym jest nauka medytacji, i czy w ogóle warto. Jestem szczerze zainteresowana i chociaż to sztuka najwyraźniej nie łatwa, może pomóc mi walczyć z problemami. Bo podobno nauka medytacji, to nauka ćwiczenia umysłu.

Dlaczego warto medytować?

Wyczytałam gdzieś, że jak człowiek się tej sztuki medytacji nauczy, to przestaje wreszcie marudzić. Nie narzeka już ciągle, nie zadaje głupich pytań w stylu: co by było gdyby. Czasami łapię się na tym, że mam podobnie. Że patrzę na kogoś u mówię – kurczę, dlaczego ja tak nie mam. Po czym otrząsam się z tego dziwnego letargu i stwierdzam, że przecież kurcze mam dużo. BARDZO dużo. Że cudowną rodzinę mam, że zdrowi wszyscy jesteśmy, że mamy na chleb i dach nad głową jest. I nawet ogródek i to taki, że zmieści się  w nim ogromna zjeżdżalnia i trampolina nawet. Jedynym w sumie zmartwieniem moim jest ta waga – którą przecież mogę zrzucić, zwłaszcza, że już podjęłam pierwsze kroki (aaa….. dzisiaj przyjadą w końcu tabsy. A dietkę już mam). Warto się uśmiechać do siebie w lustrze co rano. Warto patrzeć w niebo z nadzieją – chociaż ja bym bardziej powiedziała, z PEWNOŚĆIĄ w lepsze jutro. WARTO. Czasami skupić się na sobie, wyciszyć myśli. Potrzebuję tego. Od czasu do czasu, dlatego baaaardzo chcę się nauczyć sztuki medytacji.

A może ktoś z  was już ma ją opanowaną? Wszelkie cenne rady mile widziane 🙂

Skomentuj

