Jak zachęcić dziecko do jedzenia warzyw?

Długo miałam problem z moim małym niejadkiem. Bo o ile słodkie płatki na śniadanie i tony naleśników z nutellą na obiad mógł jeść non stop, to jeżeli chodzi o coś bardziej wartościowego i pożywnego już nie. Zastanawiałam się wtedy jak zachęcić dziecko do jedzenia i warzyw, i owoców, i mięsa choćby. Ale warzywa to była u nas prawdziwa udręka. Aż wreszcie, pewnego dnia postanowiłam bardziej przyłożyć się do przygotowania posiłku. I chyba to był klucz do sukcesu.

Jak zachęcić dziecko do jedzenia warzyw? Zadbaj o sposób podania.

No tak.. sama chętniej zjadam posiłki, które pięknie się na talerzu prezentują. Dlatego postanowiłam spróbować i w przypadku mojego synka. Jajeczko, papryka, kiełki na włoski mała marchewka na nosek – taka próba. Wyszedł nam z tego całkiem fajny chłopek. Właściwie to mi byłoby żal go zjeść. Ale mały, zachęcony stwierdzeniami – a sprawdzisz jak smakują włoski? A teraz nosek?  – bardzo chętnie jadł kawałeczek po kawałeczku nie zwracając uwagi na to, że przecież to żadne włosy czy nos a warzywa, których do tej pory nie chciał nawet spróbować.

Przygotuj posiłek razem z dzieckiem

To u nas też zadziałało. My zaczęliśmy od pizzy. Zrobiłam szybkie ciasto, posmarowałam je gruubo ciastem pomidorowym zrobionym razem z synkiem a później ułożyliśmy mnóstwo warzywnych dodatków. Pytałam nawet wielokrotnie – tak dużo tego kładziesz, czy Ty to wszystko zjesz? Ale on kiwał tylko twierdząco główką i rzeczywiście gdy pizza wyjechała z piekarnika i trochę przestygła, wciągnął cały swój kawałek. Gotujemy razem często. I wtedy zawsze chętniej zjada wszelkie warzywne dodatki.

Soczki i koktajle

Najlepiej przemycić warzywa kiedy dziecko nie wie, że to warzywa. U nas królują przeróżne koktajle i smoothie z dodatków takich, jakie tylko mam pod ręką. Selera naciowego dużo przemycam, i szpinaku – chociaż szpinak to akurat idzie u nas tonami. Ale jak soczek ma ładny kolor, to mały chętnie pije, ni pytając nawet o skład.

Chipsy warzywne

Na przykład taki jarmuż. Wiecie, że idealnie nadaje się do zrobienia odchudzonych chipsów? Wystarczy tylko osypać ulubioną przyprawą i zrobić wjazd do piekarnika. Z owoców też można zrobić takie chipsy – dużo zdrowsze niż słone opcje sklepowe. My najczęściej robimy z bananów i z jabłuszek.

A Wy, macie jakieś swoje sposoby na zachęcenie dziecka do jedzenia

Skomentuj

