Jak oczyścić organizm z toksyn?

Czasem mam ochotę zrobić sobie (nie)mały detoks. I w zasadzie to tak dosłownie, i w przenośni. Od jakiegoś czasu biorę Trizer’a. Przeszłam też na dietę zaleconą przez dietetyka  i są już pierwsze jej efekty – chociaż nie ćwiczę jakoś szczególnie. Mam wrażenie, że „zeszło” ze mnie to całe dziadostwo. Drapię się teraz po głowie, gdy patrzę na mój talerz. Kolorowy. Wszystko pięknie pachnie a ma czasem i po cztery razy mniej kalorii niż w wersji pierwotnej. No kurczę da się. Można odchudzić dosłownie wszystko i jeść dzięki temu smacznie i zdrowo. I popracować trochę nad kondycją swojego organizmu dzięki temu. A jak oczyścić organizm z toksyn?

Też tak macie – zimą – że czujecie się mega ociężałe? Ciągle chce się Wam spać bo jesteście tak wymęczone, że mogłybyście uciąć sobie drzemkę o każdej porze dnia? Wszystko przez to, że nasz metabolizm wtedy drastycznie spowalnia a konsekwencją tego jest fakt, że i toksyn nie fltruje nam wówczas tak, jak powinien. Nie da się zupełnie uniknąć toksyn, bo nie dość, że zjada się je w większości posiłków, to jeszcze w powietrzu też są więc je wdychamy. Ale można je trochę ograniczyć. Jak oczyścić organizm z toksyn?

Jedz owoce i warzywa

Ale nie jako dodatek do diety. To ma być jej podstawa a właściwie nawet jedynie składniki. Znacie taką dietę oczyszczającą zwaną postem Dr. Dąbrowskiej? Wybiera się wówczas takie warzywa i owoce, które mają niski indeks glikemiczny. Odchodzimy od kawy – można pić słabą herbatę. Ale tak naprawdę powinniśmy pić głównie wodę. Ewentualnie przeciery i soki z tych naszych warzyw i owoców. Można zrobić sobie taką dietkę przez tydzień – na pewno się trochę oczyścimy – albo przez 6 tygodni, ale wytrzymać w tej opcji nie będzie łatwo. W każdym razie – podobno warto bo nie dość że się dobrze oczyścimy, to jeszcze zrzucimy kilka kilo.

Dużo się ruszajmy

To też istotna kwestia jeśli zależy nam na oczyszczeniu organizmu z toksyn. Ruch w ogóle jest świetnym lekarstwem na wszystko. A chodzi w tym wszystkim o to, żeby nasz układ krążenia został pobudzony a to uda się jedynie wtedy , gdy nasze tętno zacznie szybciej bić.

Pijemy ziółka

Ale takie, które mają właściwości oczyszczające a do tego najlepiej też moczopędne. Wydalimy wtedy z organizmu większość toksyn.

W sumie do mnie najbardziej przemawia ten pierwszy sposób , chociaż ja nie mam aż tyle silnej woli. Nawet teraz, na diecie zaleconej przez dietetyka Trizer’a czasem trudno mi wytrzymać bo mam ochotę na coś innego – bardziej kalorycznego. Ale kto wie… może jak już trochę się ten mój żołądek skurczy, to taką tygodniową dietę oczyszczającą sobie zrobię. A Wy.. próbowałyście kiedyś?

Skomentuj

