Dlaczego warto jeść jabłka?

To chyba najpopularniejszy owoc. Nigdy ich u nas nie brakuje, bo wszyscy bardzo je lubimy. Wciąż coś z jabłek kombinowałam. A to ryż z jabłkami i cynamonem. A to cynamonowa tarta. Jabłka pasowały też świetnie do mięs – na przykład do kaczki. Nie jedliśmy jej często ale jeśli już, to tylko z jabłkami. No i na świeżo też jabłuszka chrupiemy – czasami same, czasem w towarzystwie marchewki (wtedy starte na tarce). Kompot, soki, przeciery, musy. Nie wyobrażam sobie dnia bez przynajmniej jednego, zjedzonego jabłka. Dlaczego warto jeść jabłka? Powodów jest całe mnóstwo!

Dlaczego warto jeść jabłka? Błonnika w nich dużo

I jeszcze pektyn. A one są bardzo pomocne w wydalaniu z naszego organizmu wszystkiego co złe. Metale, toksyny. Cały ten syf możemy usunąć z organizmu z pomocą jabłek. Jeżeli macie problemy z przemianą materii to możecie przyspieszyć swój metabolizm dołączając do codziennej diety jabłka. Nie są one specjalnie kaloryczne, więc mogą spokojnie stanowić dodatek na przykład do porannej owsianki – szczególnie pieczonej , albo stać się pełnowartościowym, drugim śniadaniem. Tylko uwaga – mogą wzdymać. Sporo osób po zjedzeniu jabłka czuje się jak po wypiciu piwa.

Mnóstwo w nich witamin

Długo by tu wymieniać jakich zwłaszcza, że każda odmiana ma różne ilości tych witamin ale najważniejsza jest witamina C, którą znajdziecie w każdej odmianie i w dużej ilości. Pomaga nam ona wzmacniać układ odpornościowy – i to zupełnie naturalnie. Jeżeli chcecie znaleźć tej witaminy jak najwięcej, wybierajcie owoce małe i bardziej kwaskowe – im kwaśniejsze jabłko, tym więcej w nim witaminy C. Najlepiej wcinać je ze skórką, bo właśnie pod nią jest tych witamin najwięcej.

Dlaczego warto jeść jabłka? Mało w nich kalorii

Są nawet diety typowo jabłkowe. No a na diecie warto też odkwasić organizm, co uda nam się z pomocą jabłek właśnie. Dzięki nim, nawet przy drastycznej diecie nie grozi nam anemia, bo mają w sobie mnóstwo żelaza. A jak masz obrzęknięte stopy czy dłonie, albo bolą cię stawy, to  i na to się rada znajdzie, jak będziesz je jadła. I można by tak jeszcze długo wymieniać wszystkie plusy związane z jedzeniem jabłek, bo jest ich tyle, że czasu mogłoby zabraknąć jest jednak też pewien minus. Chociaż jabłka są zdrowe, to jednak zawierają także sporą ilość cukru, a tego lepiej na diecie unikać, dlatego nie możemy przesadzać z ich jedzeniem. Ale 2 jabłka dziennie – jako dodatek do posiłku czy też posiłek główny zjeść możemy.

A Wy lubicie jabłka? Na świeżo? Czy w jakiejś innej postaci?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s