Wygląd zewnętrzny – dlaczego jest ważny?

Oceniamy ludzi po wyglądzie – przynajmniej na początku i niestety nie da się tego ukryć. Wygląd zewnętrzny jest ogromnie ważny przy tym pierwszym kontakcie i to od niego zależy (zawsze), w jakim kierunku podąży nasza znajomość. Dlatego warto o niego dbać- żeby zrobić dobre wrażenie. Szukasz nowej pracy? A może umówiłaś się na randkę w ciemno z kimś, kogo poznałaś przez Internet? Zawsze powinnaś starać się dobrze wyglądać, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz kogoś, kto może zmienić coś w Twoim życiu. A Ty możesz nie wykorzystać tej szansy, bo przez zły wygląd ktoś nie doceni Twoich możliwości. Niestety takie są realia – wygląd zewnętrzny to podstawa przy zawieraniu nowych znajomości.

Moda na chudość

Brzmi to dość dziwnie, ale zawsze podążamy za nowoczesnymi trendami mody. Choć byśmy się tego wypierali, to i tak podświadomie będziemy dążyć do ideałów, które wpajają nam media. Jakiś czas temu za zdrową i pełną seksapilu uznawało się kobietę, która miała czym oddychać, miała też większą pupę i duże uda. Cóż powiedzieć – należała po prostu do osób pulchniejszych. Oczywiście kwestia dbania o swoje ciało jest tutaj również bardzo istotna trzeba jednak przyznać, że jej wygląd zewnętrzny dalece odbiegał od tego, który promowany jest w tej chwili na okładkach popularnych magazynów dla kobiet czy prasy na temat zdrowia i odchudzania. A jednak takie kobiety się podobały, bo bycie większym było wówczas trendy. W tej chwili panuje moda na chudość i gdy tylko włączymy telewizor zaleje nas fala „obrazków” ze szkieletorami w roli głównej. Czy to takie zdrowe? Dlaczego kobieta, która nosi rozmiar 32 dostanie pracę prędzej niż ta, która choć piękna i zadbana nosi rozmiar 44? Nie potrafię zrozumieć tego fenomenu jednak sama zauważam jak często zwracam uwagę na wygląd. Potencjalnego współpracownika, partnera czy nawet kompana do rozmowy albo wyjścia do kina. I nikt mi nie wmówi, że wygląd nie jest ważny, bo chociaż możemy o tym głośno mówić to nasza podświadomość  i tak „ma swoje zdanie”.

Wygląd zewnętrzny – najważniejsza jest akceptacja

Zauważyłam jeszcze coś, coś co mnie osobiście zadziwia. Jeżeli będziemy spoglądać na siebie w lustrze i myśleć : Rany, jaka jestem brzydka. To ludzie pomyślą o nas tak samo. Jeżeli natomiast polubimy siebie mimo swoich niedoskonałości, zadbany o wygląd zewnętrzny i zaczniemy częściej się uśmiechać do ludzi i do siebie – choćby w lustrze, to świat zacznie nas inaczej postrzegać. Taki mały, psychologiczny trik. Ale działa. Nie lubiłam siebie – chociaż nie byłam nigdy jakoś przesadnie gruba. Teraz mam za sobą kilka kilogramów dzięki odchudzaniu z  Trizerem i dietą, którą jest w pakiecie z suplementem. Zmieniłam fryzurę, ciuchy – bo poprzednie leciały mi z tyłka, i czuję się ze sobą wyśmienicie i chociaż różnica na moim ciele nie jest jeszcze aż tak bardzo widoczna, to ja czuję się o 10 lat młodsza i ludzie, którzy mnie spotykają są dla mnie milsi. Jak widać zatem, wiele zależy nie tylko od naszego wyglądu ale też od nastawienia.

A jak ważny jest dla was ten nasz wygląd zewnętrzny?

Skomentuj

