Najzdrowsze nasiona

Lubicie nasionka? Ja uwielbiam, dorzucam je prawie do wszystkiego. Do sałatek, na kanapki, do owsianki – są przepyszne i właściwie lubię prawie wszystkie. Wiem, że mogą trochę odstraszać swoją kalorycznością, ale przecież zawierają zdrowe tłuszcze, które naprawdę warto jeść. Najzdrowsze nasiona warto wprowadzić nawet do codziennej diety – szczerze polecam. Mam dla Was całą listę takich zdrowych smakowitości. Zobaczcie sami.

Najzdrowsze nasiona – chia

No o nich to ostatnio jest bardzo głośno. Ja czasem zastępuję je siemieniem lnianym, bo jest dużo tańsze i właściwości ma podobne ale szałwia hiszpańska jest uwielbiana nie tylko przez wielbicieli zdrowego stylu życia. Dlaczego tak ją kochamy? Może dlatego, że ma na przykład prawie 3 razy więcej białka niż fasola. Żelaza więcej od szpinaku a wapnia dużo więcej niż mleko. No i jeszcze witamina C plus kwasy omega 3. WOW – nieźle, co? Sama nie miałam pojęcia, że tak bardzo warto wprowadzić do codziennej diety chia. No i jeszcze nasionka są absolutnie bezglutenowe.

Granaty- najzdrowsze nasiona

Jakoś tak omijałam je w sumie szerokim łukiem. Bardziej chyba dlatego, że granaty są dość drogie a nawet nie można ich kupić przez pewną część roku. Poza tym, nie miałam pewności jak je jeść. Ale poczytałam trochę na ich temat i okazało się, że ten miąższ- nasionka, są bardzo zdrowe.

Dynia

Te nasionka uwielbiam. Mają w sobie dużo białka, więc w sumie fajnie sprawdzają się przy okazji kolacji. Do tego mają tez mnóstwo witaminy B. a wyczytałam jeszcze jedną, fajną rzecz. Ponoć jeśli jemy nasionka na czczo, to możemy pozbyć się wszelkiego rodzaju pasożytów, włącznie z tasiemcem – brrr.

Sezam

Ohh jakże mi brakuje sezamków z prawdziwego zdarzenia. Teoretycznie mogłabym sobie takie zrobić, ze zdrowych zamienników. Ale nie chcę, bo jak spróbuję raz to później nie odpuszczę. W każdym razie –sezam ma smak charakterystyczny. Jest kaloryczny, ale ma dużo pozytywnych właściwości. Czasami kupowałam też olej sezamowy – świetnie się sprawdzał i nie jełczał.

Słonecznik

Dużo.. duuuużooo witaminy E! Do tego to świetne źródło magnezu a nie wiem czy wiecie, że jak mamy w diecie dużo tego pierwiastka, to obniżamy szansę zachorowania na astmę na przykład. Do tego możemy pozbyć się migreny i obniżyć ryzyko zachorowania na choroby serca.

Sporo jest jeszcze takich cudnych nasionek, które warto wprowadzić do codziennej diety. Ja zrobiłam sobie z nich domową mieszankę – i mam swojskie mussli, które dorzucam do płatków owsianych. Przynajmniej wiem, co jem. A jakie są Wasze ulubione nasionka?

Skomentuj

