Dlaczego opłaca się gotować w domu?

Wyjdźmy gdzieś – usłyszałam dzisiaj od chłopa. No chodź. Przecież jest dzień Mamy. Nie będziesz stała przy garach. Fakt. Dzisiaj moje święto. Święto większości z Was również bo wiem, że podczytują mnie tutaj mamusie, ale czy w związku z tym zobowiązuje mnie to do wyjścia na miasto i jedzenia nie wiadomo czego zamiast domowych posiłków? Ja wiem, że kusi. Mnie kusiło głównie na początku, kiedy to byłam przyzwyczajona, że my tak co tydzień. Że co weekend gdzieś razem jedziemy i jemy na mieście. Wciąż jeździmy, bo kocham spędzać ten czas z rodziną i wciąż jemy tam, gdzie dojedziemy, ale z pudełeczek, i zdania nie zmienię. Dlaczego warto gotować w domu?

gotowanie w domu

Przede wszystkim – oszczędność.

Ja wiem, że od czasu do czasu można sobie pozwolić na małe odstępstwo od reguły. Wiem też, że nie powinnam przesadzać i pozwolić dać się zaprosić moim Chłopakom na posiłek na mieście bo raz w miesiącu np. to nie tak drogo – ale gdybyśmy tak mieli co weekend, i soboty i niedziele to jedzenie na mieście wyniesie nas tyle, co cały weekend żywienia w domu. Przeliczyłam to wszystko. Bo każdy mówi, że domowe i zdrowe odżywianie takie drogie. A G*** prawda. Za 2 stówki (czyli za tyle ile wydamy żywiąc się dwa dni weekendu na mieście) to żyjemy jak królowie przez cały tydzień – serio. Zdrowo, smacznie, i na zasadzie WIEM CO JEM

No właśnie… dlaczego opłaca się gotować w domu?

Bo mam pewność, co wrzucam do garnka. No dobrze, dobrze, może to pomału przeradza się u mnie w jakąś mini obsesję, ale ja lubię wiedzieć co do tego garnka wrzucam. Jak mi ktoś w restauracji śmietany dowali zamiast jogurtu? Przecież to milion więcej kalorii ma. I nawet nie chodzi już tutaj o  te kalorie a o fakt, że później mnie mdli. Odwykłam od ciężkiego jedzenia. A jakoś nie wierzę nawet tym niby fit restauracjom. Nie wierzę, że olej tylko kokosowy, ze wszystko świeże i odchudzone.

Ale nie będę wariować

I obiecałam, że raz na jakiś czas dam się namówić na wspólny czas przy posiłku w restauracji. Jednak choćby obsługa miała na mnie dziwnie patrzeć ja i tak poproszę o najzdrowszą opcję i jeszcze dokładnie wypytam o skład – każdy najmniejszy nawet składnik. Nie odpuszczę.

Często jecie na mieście? CZy też wolicie gotować w domu?

Skomentuj

