JAk zdrowo żyć?

Każdy, kto zmienia styl życia na zdrowszy powinien ustalić sobie takie przykazania zdrowego stylu życia i powtarzać je sobie codziennie jak mantrę. Ja swoje przykazania mam. I każdy kto przechodzi na dietę, powinien się z nimi na starcie zaprzyjaźnić. Jak zdrowo żyć?

Zacznij od badań

Ja to zrobiłam. Bo kupiłam sobie ten suplement a producent wyraźnie zaznacza, że są choroby, przy których brać Trizera nie można – wielki szacun dla niego bo mało kto potrafi się do tego przyznać bo producentom zależy tylko na klientach, zdrowie jednostek ich nie obchodzi. No to ja poszłam, i się zbadałam. I to tak od A do Z i bardzo się z tego cieszę, bo jakoś wcześniej brakowało mi nie tylko motywacji, ale i odwagi.

Poczytaj o zdrowiu

Jeżeli jesteś taka jak ja (byłam ) to masz w nosie wszystkie zdrowe, kulinarne nowinki. Tak jest, prawda? Pewno też nigdy nie jadłaś chia i może nie wiesz czym jest komosa ryżowa. Zanim zmienisz zupełnie swoje życie warto, żebyś zainteresowała się wszelkimi nowinkami dotyczącymi choćby zdrowego odżywiania. Odwiedziła dietetyka – albo jak ja, kupiła spersonalizowaną dietę.

Ćwicz

I zrób sobie rachunek sumienia. No bo sama pomyśl- jak często się ruszałaś ostatnio co? I czy w ogóle się ruszałaś? Spacery? Jazda rowerem? Może jakiś fitness? Jak chcesz zdrowo żyć, to musisz wprowadzić do swojego życia aktywność fizyczną. Inaczej się nie da. A najlepiej zaraź nią też resztę domowników – wtedy już zawsze będzie Ci się chciało.

Zrezygnuj z nałogów

Nie ważne czy palisz papierosy, cygara, czy pijesz wino – choćby od czasu do czasu. Odstaw wszystkie używki. Absolutnie wszystkie bo tylko wtedy odnajdziesz drogę do zdrowego życia. Inna opcja nie istnieje.

Odpoczywaj

Nie możesz rezygnować ze snu. Tylko wtedy jesteś w stanie zregenerować siły. Odpoczynek jest niezwykle istotny i musisz o tym pamiętać. Pozwalaj sobie na wakacje, czasami zamknij wcześniej komputer albo weź urlop w pracy. Masz prawo do gorszego dnia i do tego, by poleniuchować.

To taka moja mantra i radzę Tobie, byś też zrobiła sobie własną. Istotne jest to, żeby wszystkie te zmiany wprowadzać stopniowo. Bo inaczej możesz się zniechęcić. A może już je wprowadziłaś?

Skomentuj

