Jak budować masę mięsniową?

Zaraz mi tu wykrzykniecie wszyscy razem, że ćwicząc. No dobrze. Ćwiczenia są istotne w kwestii budowania masy mięśniowej ale prawda jest taka, że jeżeli nie będziemy się odpowiednio odżywiać, to mięśni raczej też mieć nie będziemy. Jak budować masę mięśniową? Co jeść? Sprawdźcie koniecznie jeżeli chcecie przyspieszyć powstawanie waszych mięśni.

Rybki, rybki  i jeszcze raz rybki

Ale najlepiej – konkretnie – to łososia. Nie lubiłam. Kurczę, jak kupiłam sobie pierwszego wędzonego łososia to myślałam, że … no nie powiem co. W każdym razie na samą myśl o nim i przez ten zapach było mi niedobrze. Ale zjadłam całe opakowanie i o dziwo okazało się, że to jest świetny dodatek do kanapek i jeszcze lepszy na przykład do jajecznicy czy spaghetti. A okazuje się, że łosoś to najlepsza ryba wspomagająca budowanie mięśni. Trzeba jednak pamiętać, że tak bardzo wartościowy jest jedynie ten dziki – odpowiednio karmiony.

Kefiry

Są mało kaloryczne a ja często wykorzystuję je do koktajli lub popijam w ramach podwieczorku czy drugiego śniadania. Wspomagają przemianę materii – sprawdziłam na sobie, a dodatkowo zawierają probiotyki- chociaż to też ma związek właśnie z tą przemianą materii. Warto go spożywać i ćwiczyć, przyspiesza to powstawanie mięśni i ich rozbudowę.

Olej kokosowy dla tych, którzy chcą mieć większe mięśnie

Jest idealny. A ja zupełnie przypadkiem zaczęłam go stosować, wyczytałam gdzieś, że do smażenia najlepszy – nie tylko na diecie. Poza tym robiłam też z niego nutellę, ciasteczka. Nie należy do najtańszych ale to wydatek, który naprawdę się opłaca. Bałam się trochę wszelkich tłuszczy bo mimo młodego wieku miałam swego czasu nie małe problemy z cholesterolem ale olej kokosowy nie ma nic wspólnego z podnoszeniem cholesterolu. Także polecam wszystkim, którzy dbają o swoją masę mięśniową.

Polecam też orzeszki włoskie i migdały

Kocham, szczególnie te ostatnie. Dodaję do wszystkiego od owsianki po zupy krem w formie uprażonych na patelni. No cudo, inaczej nie powiem. Uwielbiam. A skoro jeszcze obecność tych orzechów w diecie ma wpływ na moją masę mięśniową, to lepiej być nie może.

Szparagi

W formie świeżej, nie przerobionej w żaden sposób jakoś mojego serca nie skradły. Ale na przykład w zupie krem czy omlecie albo jako farsz do kurczaka – no cudo. Co tu dużo mówić. Mają mnóstwo witamin i również wspomagają powstawanie masy mięśniowej.

 

Sporo jest tych produktów, które warto wprowadzić do diety. Do tego regularny ruch – i będzie super. Ja się stosuję do powyższych „rad”. A jak już się pozbędę zbędnego tłuszczyku., to i mięśnie w końcu się pojawią.

Skomentuj

