Jakie płatki śniadaniowe są najzdrowsze?

W naszej diecie zawsze było całe mnóstwo płatków- wcześniej takich zwykłych, śniadaniowych, słodkich w zasadzie. Kupowaliśmy, testowaliśmy, jedliśmy je w ogromnych ilościach szczególnie wtedy, kiedy młodemu bardzo coś zasmakowało. Nie zwracaliśmy uwagi na skład, bo byliśmy pewni, że wszystkie te słodkie płatki mają ten skład dość podobny. Teraz jednak wiem, że wśród całego dziadostwa, można znaleźć też dobry – mimo, że słodki produkt – o naprawdę fajnym składzie. Jakie płatki śniadaniowe są najzdrowsze? Słów kilka o tym dziś właśnie.

Jakie płatki jem ja?

Teraz to wiadomo – OWSIANE. Nie wyobrażam sobie śniadania bez dobrej owsianki. Jak nie mam czasu ani ochoty na słodkie to wrzucam do miseczki 3, czubate łyżki tradycyjnych płatków owsianych, do tego łyżkę nasion chia i jeszcze jedną nasion słonecznika. Zalewam wszystko mlekiem – na przykład roślinnym albo odtłuszczonym – pół procentowym – i wpierniczam do mikrofalówki. A jak chce mi   się słodkiego, to jeszcze świeże owoce dodaję. Różne. W zależności od tego na co akurat mam ochotę. Uwielbiam też płatki orkiszowe, ale orkisz to jest w ogóle moja wielka miłość, bo ja nawet mąki tylko orkiszowej używam. No i płatki jaglane, które o dziwo nawet mi posmakowały mimo tego, że sama kasza jaglana nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia.

Co jedzą moi chłopcy?

I duży, i mały też polubił owsiankę co mnie bardzo cieszy i często dzięki temu jemy razem śniadanko- wtedy robię na przykład owsiankę zapiekaną. Ale jednak wciąż obstają przy słodkich płatkach – które są raczej średnio zdrowe niestety. Na co zwracać uwagę wybierają najlepsze płatki śniadaniowe? No na pewno na zawartość cukru. Im go mniej, tym lepiej oczywiście. Za to powinno być w nich dużo błonnika. Sztucznych barwników brak i ogólnie lista składu – im krótsza będzie, tym lepiej dla nas.

Chociaż moi mężczyźni lubują się słodkich kuleczkach, czekoladowych poduszeczkach i cynamonowych gwiazdkach to ja staram się przestawić ich na to, co zdrowe, także orkisz, płatki kukurydziane – one też są ok, i nie dosładzamy a jeżeli już, to tylko z pomocą owoców- naturalne słodziki są najlepsze. Polecam i Wam te naturalne płatki, bez dodatków smakowych. A sama idę właśnie zjeść owsiankę na kolację   – bo lubię.

Skomentuj

