Co zrobić, żeby chleb był dłużej świeży?

Pewnie lubicie pieczywo. Ja kocham, i najbardziej mi żal, że na diecie musiałam odejść od tego pszennego.  Świeżej, pszennej bułeczki z dżemem i ciepłym mlekiem nie jest w stanie przebić absolutnie nic. Teraz pieczywa nie jem zbyt wiele a jeśli jem to tylko jak najbardziej ciemne i pełnoziarniste. Moi Chłopcy natomiast nie potrafią się do tego przekonać i wciąż pozostają przy pszennym – a niech im tam będzie. W każdym razie – chleb dla nich kupuję, i dalej kupuję po całym bochenku a zjeść go nie ma kto jednego dnia – kiedyś cały bochenek na dzień szedł. Co zrobić, żeby chleb był dłużej świeży?

Zamrażam

A no- i ta opcja całkiem dobrze się sprawdza. Kupuję cały chlebek – zwykle pokrojony- dzielę go na 3 części i dwie z nich chłopakom zamrażam, a trzecią zostawiam do zjedzenia na świeżo. Nie bawię jakoś szczególnie w wielkie pakowanie, mrożę natomiast w papierowych torbach.

Modne worki na chleb

Któregoś dnia natrafiłam zupełnie przypadkiem na lniany worek do przechowywania chleba. Nie zdziwiłam się szczególnie, bo widziałam już takie cuda na przykład na ziemniaki, i one mogą sobie tak w tym worku leżeć i leżeć i nic się z nimi nie dzieje – zupełnie. Kupiłam worek na chleb bo byłam ciekawa jak się sprawdzi i sprawdza się o dziwo naprawdę super. Chleb z tego worka nie jest czerstwy nawet po kilku dniach. Dalej tak samo pachnie i jest tak samo smaczny. Mój czarny przechowuję raczej w lodówce, ale pszenny z takiego worka jest naprawdę mega smaczny.

Chleb z chlebaka

Jak najbardziej – o ile nie jest zbyt szczelny. Chodzi o to, żeby nasz chlebek mógł „oddychać”. Warto owinąć go wcześniej jakąś ściereczką i zamknąć w chlebaku właśnie. Zachowa świeżość przez kilka dni. O ile oczywiście mu na to pozwolimy – nie zjadając go wcześniej.

Owinięty ściereczką

Bawełna to jest naprawdę fajny materiał do przechowywania chleba. Jak go owiniemy taką bawełnianą ściereczką, to możemy ten chleb wrzucić na przykład do garnka z pokrywką. Możemy też włożyć go do wiklinowego koszyczka. Ale tak naprawdę, przy 3osobowej rodzinie to jeden chleb zjecie raczej w ciągu jednego, dwóch dni i nie będzie wymagał on jakiegoś szczególnego przechowywania.

A Wy – zajadacie się chlebem? Jaki lubicie najbardziej? Przechowujecie go jakoś inaczej?

Skomentuj

