Sezon na truskawki

Lubię truskawki, chociaż kiedyś nie lubiłam. Jakoś dziwnie kwaśne mi się wydawały i w ogóle średnio smaczne. Ale to było wtedy, gdy zajadałam się cukrem i czekoladą – wtedy wszystko było jakoś mniej słodkie. Szukałam wymówek – nie chcąc zastępować tego co nie zdrowe zdrowymi odpowiednikami. Ale teraz, gdy zwracam uwagę na to co jem, jakoś bardziej polubiłam truskawki zwłaszcza że kiedy mam ochotę na zdrową przekąskę czy tam drugie śniadanie to mogłabym zjeść nawet 3 szklanki tych owoców a i tak to będzie tylko 140 kcal. Są soczyste, i słodkie – teraz doceniam ten smak – i  z truskawkami jem absolutnie wszystko.

Dlaczego warto jeść truskawki ?

Dla mnie to głównie walory smakowe – jak wspomniałam, teraz potrafię je docenić i cieszę się, jak mój mały zajada się nimi tak jak ja i przychodzi z brodą ociekającą truskawkowym sokiem prosząc o jeszcze. Ale truskawki świetnie działają także na kości  – nie wiem jak to inaczej określić. Po prostu mają w składzie Mangan i Potas a te są odpowiedzialne za rozwój kości. Dzięki zawartości witamin z grupy B osoby które jedzą truskawki nie mają problemów z wypadającymi włosami. Podobno u osób, które zajadają się truskawkami rzadziej też pojawia się łupież. A i na choroby serca nie cierpią. I jeszcze jeden plus – dla mnie szczególnie ważny. Przemiana materii. Od kiedy jem więcej owoców i warzyw no i Trizer to nie mam z nią problemów. Ale truskawki podobno nieźle ją podkręcają.

Ci co jedzą truskawki rzadziej też chorują na raka. A jak mają cukrzycę, to truskawki ochronią ich przed wszelkimi cukrzycowymi powikłaniami a podobno jest ich cała lista – nie wiem, na szczęście nie znam tego problemu. No i znów największy plus ode mnie –za te kalorie, że ich tak mało mają. I że można je jeść prawie bez ograniczeń ale za dużo i tak się nie uda, bo mają sporo błonnika więc prędzej czujemy się syci. No owoc najlepszy na świecie, nawet uwielbiane przeze mnie przed dietą jabłka z nimi nie wygrają. Truskawki powinny jeść też kobiety ciężarne, bo zawierają kwas foliowy i mnóstwo witamin, które wspomagają prawidłowe działanie organizmu.

No i znalazłam też info nt tego, że osoby, które zajadają się truskawkami mają piękną, promienną cerę. Pewnie coś w tym jest. Ja nawet maseczki truskawkowe stosuję – oczywiście takie domowej roboty. W zasadzie to i tak miałam w planach zrobić Wam taki wpis kosmetyczny – domowe kosmetyki. Fajny pomysł? Macie ochotę poczytać? Mam sporo takich swoich sprawdzonych patentów. Chętnie się nimi z wami podzielę. A Czy Wy w ogóle lubicie truskawki

Skomentuj

