Zdrowe przekąski dla dzieci?

Mamo – daj proszę coś słodkiego. Coraz częściej słyszę te słowa od mojego słodkiego pyszczka. Odmówić mu nie potrafię Inie chcę właściwie też. Za to serwuję mu zdrowe przekąski dla dzieci chociaż czy to tak typowo dziecięce słodkości to nie wiem, bo Tatko też chętnie zajada. Naprawdę można ogołocić słodkości z kalorii – właściwie to się tego nie spodziewałam i nie byłam tego świadoma zanim przeszłam na dietę. A co podaję mojemu Chłopczykowi?

Galaretka

Kiedy słyszę hasło zdrowe przekąski od razu przychodzi mi na myśl galaretka. Ale nie taka sztuczna, jak to teraz  modzie. Jakiś spory koncern spożywczy wypuścił galaretkę z pianką- sama chemia chociaż wszyscy uważają że skład dobry. Robi się szybko  – i to  na plus, ale nie zamierzam swojego dziecka faszerować takim syfem zwłaszcza, że wystarczy rozpuścić trochę żelatyny i dołożyć do tego sok owocowy – naturalny, robiony ręcznie albo zmiksowane owoce – to jest u nas deser numer jeden

Płatki owsiane z jogurtem

Przepyszne są. Sama się tym deserem zajadam często no i tatko też więc to znów taka zdrowa przekąska nie tylko dla dzieci. Wystarczy nasypać trochę płatków na dno, później śwież lub suszone owoce, warstwa gęstego jogurtu naturalnego, i znów płatki i tak dalej. Czasami wrzucam jeszcze nasionka albo orzechy – w zależności od tego jaki posiłek ma mi ten jogurt zastąpić – kaloryczność, wiadomo.

Zdrowe batoniki

Można je kupić  w sklepach  – i o dziwo ich wybór wcale nie jest mały zwłaszcza w kategorii zdrowej żywności. Ja jednak częściej robię je sama. A wystarczy na przykład trochę orzeszków różnego rodzaju, które trzeba potraktować malakserem, odrobinę kakao, figi – które nieźle nam batonik osłodzą, i na przykład pestki słonecznika. Wszystko razem mielimy, ściskamy w bawełnianej ściereczce i wkładamy na kilka godzin do lodówki. Batoniki są przepyszne, i naprawdę można nieźle kombinować z ich składem.

Suszone owoce

Ot tak, w ramach słodkich, zdrowych chipsów. Idealna zdrowa przekąska – znów – nie tylko dla dzieci. Można je zabrać ze sobą wszędzie – w podróż, na piknik, na spacer. Są długo świeże – o ile dobrze je przechowujemy, więc jednorazowo można zrobić więcej i je sobie przechować. Ale jestem pewna, że nie poleżą za długo, bo są pyszne.

Lubimy zdrowe, słodkie przekąski, a Wy? Jakie są Wasze ulubione?

Skomentuj

