Czy warto pić herbaty przeczyszczające?

O drżyjcie narody – tak bym rzekła. Chociaż, przyznam szczerze, że sama piłam. I to w jakich ilościach. Przyznam się wam z resztą, że nie tylko piłam. Ja je jadłam. No tak, dokładnie. Przedzierałam torebkę, wysypywałam zawartość na łyżkę i zapijałam wodą. A później jeszcze druga taka porcja. Wydawało mi się, że picie naparu nie przynosi efektu, to postanowiłam się wspomóc wcinaniem herbaty. To pomagało, i to kurczę jak. Zamykałam się w toalecie na dobre pół godziny – ale czułam się po takiej akcji kiepsko. Dlaczego?]

Też mi pytanie

Banalne takie. Wiadomo, że jak nas przeczyści, to z organizmu wszelkie witaminy i minerały wypłucze. A mi się wydawało, że to najlepszy sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Jadłam wtedy jak szalona bo wiedziałam, że zjem sobie zawartość jednej torebki i po dobie – nawet nie całej – wszystko „pójdzie”. Robiłam tak dość długo, a jak w końcu przestałam i przeszłam na zdrową dietę z liczeniem kalorii, to przemiana materii tak zwolniła, że nie odwiedzałam toalety czasem nawet i po tydzień. Środków przeczyszczających istnieje sporo.

Rodzaje środków przeczyszczających

Te najpopularniejsze to wymienione przeze mnie herbatki. I tych też jest mnóstwo w aptekach, chociaż kupić je można także w innych sklepach. Różne marki, różny skład, ceny też różne. I tutaj jakość niekoniecznie od ceny zależy. Takie napary są najbezpieczniejsze- wykazują najdelikatniejsze działanie. Oczywiście jeżeli spożywamy je w odpowiedni sposób – czyli pijemy;)

Można też stosować czopki glicerynowe, które świetnie sprawdzają się na przykład u dzieci w przypadku problemów z wypróżnieniem i nie powodują problemów związanych z żołądkiem bo niewiele osób wie, ale jeżeli mamy problem z żołądkiem to ze środków przeczyszczających – jakichkolwiek , powinniśmy zrezygnować.

Popularne są też ziołowe tabletki, które średnio się sprawdzają zwłaszcza wtedy, kiedy kłopot jest poważny. Ogólnie, jestem przeciwna środkom przeczyszczającym bo prawda jest taka, że najbezpieczniej i najłatwiej można poprawić swoją przemianę materii stosując odpowiednią dietę, bogatą w błonnik przede wszystkim. Do tego można korzystać z suplementacji – i ja tak właśnie robię. Nigdy więcej nie skuszę się na nic przeczyszczającego, choćby nie wiem co. A Wy, stosujecie takie metody?

Skomentuj

