Jak się ważyć?

Kupiłam sobie jakoś na początku diety wagę elektroniczną. Wygodniejsza jest w przypadku kiedy faktycznie wchodzimy na nią codziennie żeby sprawdzić, czy chociaż jakaś setna gramów nam spadła. Przez jakiś czas ważyłam się obsesyjnie, nawet po kilka razy dziennie widzą jaki efekty przyniósł sam początek diety. Nie wzięłam jednak pod uwagę, że przecież na początku organizm się oczyszcza i pozbywa też nadmiaru wody. I że ta waga może sobie skakać tak, jak jej się podoba. Teraz już wiem jak ważyć się prawidłowo i stosuję się do tych rad.

Waga – przyjaciel, czy wróg?

Nic nie demotywuje do walki bardziej, niż waga, która wczoraj była niższa a dzisiaj sobie po prostu urosła. Dlatego istotny jest fakt, żeby ważyć się ZAWSZE o tej samej porze. Najbardziej prawidłowa waga pokażę się nam na wyświetlaczu z samego rana, tuż po porannej toalecie a przed wypiciem pierwszej szklanki wody i przed zjedzeniem śniadania. I tak też teraz na tą wagę wskakuję. Jeżeli zdarzy mi się, że nie zdążę odwiedzić przed śniadaniem toalety, to po prostu odpuszczam sobie ważenie – co się będę denerwować, skoro waga i tak nie będzie prawidłowa.

Nie waż się przed okresem

Właśnie! A ja się na tym tak łapałam. Mówię sobie – w toalecie byłam, śniadania nie jadłam, wody się nie opiłam, i dietę trzymałam a waga wyższa niż wczoraj. Za to wzdęta byłam trochę i tak sobie rozkminiłam, że przecież okres się zbliża. W związku z tym woda w organizmie się zatrzymała a w tym czasie – wierzcie lub nie – waga może skoczyć nawet o 3 kilogramy. Nie ważcie się przed miesiączką i najlepiej poczekajcie ze 2 dni po jej zakończeniu. Dopiero wtedy możecie mieć pewność, że waga wskazuje prawidłową cyferkę. Takimi skokami wagi naprawdę nie warto się przejmować – chyba, że w związku z obniżoną motywację postanowiłyście sobie trochę pogrzeszyć. Wówczas może być różnie.

Bateria

No tak, przecież elektroniczne wagi działają na baterie. Nie przeszło Wam przez myśl, że może waga wskazuje nieprawidłowy wynik właśnie dlatego, że bateria jest do wymiany? Czasami takie banały mogą zaważyć na wyniku, ale nie warto się nimi przejmować. Najważniejsze, to robić swoje, nawet mim o chwilowych zastojów wagi. W końcu znów ruszy – a wy będziecie z siebie dumne.

 

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Jak się ważyć?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s